نسل دهم پردازنده‌ های کامت لیک اینتل برای دسکتاپ‌ها معرفی شد
نوشته شده توسط : ساحل

نسل دهم پردازنده‌ های کامت لیک اینتل – Intel Comet Lake معرفی شد. در ادامه با ویژگی ها و قابلیت های تراشه های جدید Intel برای دسکتاپ‌ها آشنا شوید.

 

اینتل بعد از مدت‌ها انتظار کاربران، سرانجام دهمین نسل از پردازنده‌ های مخصوص کامپیوترهای دسکتاپ خود را معرفی کرد. محصولات این سری با نام Comet Lake شناخته شده و ساخت آن‌ها هنوز مبتنی بر فناوری  ۱۴ نانومتری Skylake است. برخلاف انتظار آن‌ها پیشرفت قابل توجهی از نظر توان پردازشی ندارند. با این حال مزیت نسل دهم پردازنده‌ های کامت لیک اینتل داشتن قیمت مناسب‌تر است.

معرفی نسل دهم پردازنده‌ های اینتل با رونمایی ۳۲ پردازنده جدید همراه شد. پایین‌ترین مدل‌ها از خانواده Celeron بوده و قدرتمندترین تراشه، از خانواده Core-i9، مدل ۱۰۹۰۰K است. با در نظر گرفتن تعداد تراشه‌های مخصوص دسکتاپ جدید، در این مطلب تنها به ویژگی‌های برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

بیشتر پردازنده‌ها، در واقع محصولی کاملا متفاوت نبوده و تنها مدلی از یک پردازنده دیگر به شمار می‌روند. برای یک تراشه ممکن است چهار نسخه وجود داشته باشد؛ در کنار نسخه استاندارد و پایه، دیگر موارد با پسوندهای K ،KF و T شناخته می‌شوند.

شبیه به نسل‌های قبلی پردازنده‌ های Intel، منظور از حرف K و F به ترتیب آنلاک بودن و نداشتن پردازشگر گرافیکی یکپارچه (آنبورد) است. مصرف انرژی پردازنده‌های با پسوند T پایین‌تر است.

نسل دهم پردازنده‌ های کامت لیک اینتل

نگاهی به نسل دهم پردازنده‌ های کامت لیک اینتل

بررسی پردازنده‌ های کامت لیک اینتل را با بهترین محصول آغاز می‌کنیم. اکنون برای کامپیوترهای دسکتاپ کاربران عادی، قدرتمندترین تراشه شرکت اینتل Core i9-10900K محسوب می‌شود. این مدل به عنوان جانشین i9-9900K، مجهز به ۱۰ هسته و ۲۰ رشته است. فرکانس پایه هسته‌ها ۳.۷ گیگاهرتز بوده و تا ۵.۱ گیگاهرتز افزایش پیدا می‌کند.

دو قابلیت Turbo Boost Max 3.0 و Thermal Velocity Boost توان پردازشی را در شرایط افزایش حجم فرآیند‌ها ارتقا می‌دهند. به لطف آن‌ها با وجود پایین نگه داشته شدن دما کمتر از ۷۰ درجه سانتیگراد، فرکانس کاری یک هسته مشخص از پردازنده، بالاتر از حد عادی می‌رود.

وضعیت هر یک از محصولات نسل دهم پردازنده‌ های اینتل تحت این فناوری‌ها متفاوت است. برای مدل ۱۰۹۰۰K، حین فعال‌سازی Turbo Boost Max 3.0 و Thermal Velocity Boost فرکانس به ترتیب تا ۵.۲ گیگاهرتز و ۵.۳ / ۴.۹ گیگاهرتز (پردازش چند فرآیندی / تک فرآیندی) افزایش پیدا می‌کند. در صورت فعال شدن توربو بوست برای همه هسته‌ها به صورت همزمان، سقف فرکانس کاری آن‌ها ۴.۸ گیگاهرتز می‌شود.

 منبع:

https://gadgetnews.net/433259/%d9%86%d8%b3%d9%84-%d8%af%d9%87%d9%85-%d9%be%d8%b1%d8%af%d8%a7%d8%b2%d9%86%d8%af%d9%87%e2%80%8c-%d9%87%d8%a7%db%8c-%da%a9%d8%a7%d9%85%d8%aa-%d9%84%db%8c%da%a9-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%aa%d9%84-comet-lake/





:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: